Bestellen, Betalen & Bezorgen

Bestellen

Betaal ik verzendkosten?

Nederland:
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €49 is de verzending gratis. Heeft je bestelling een lagere orderwaarde? Dan zijn de verzendkosten €4,99.

België:
Voor bestellingen met een orderwaarde boven de €49 is de verzending naar België gratis. Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten €7,99.

Het maximale gewicht voor één pakket bij PostNL is 21,5 kilo. Wegen de artikelen in je Shopping Bag meer dan 21,5 kilo? Dan brengen we een toeslag in rekening. In de meeste gevallen zullen we bestelling in meerdere pakketten versturen. In Nederland is de toeslag €3,99 per extra (2e, 3e, etc.) pakket. In Belgie berekenen we €4,99.

Zijn de prijzen inclusief btw?

Alle prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen, maar exclusief eventuele verzend- of servicekosten. Indien er verzend- of servicekosten berekend worden, zijn deze altijd apart aangegeven.

Kan ik mijn bestelling die ik heb geplaatst wijzigen?

Het is niet mogelijk om je bestelling te wijzen. Als je bestelling nog niet is afgerond is mogelijk om je bestelling te annuleren op het moment dat je een Mijn Kitty Village account hebt aangemaakt tijdens het afrekenen.  Als je bent ingelogd kun je onder Mijn Bestellingen de status bekijken, of je bestelling annuleren.

Kan ik mijn bestelling die ik heb geplaatst annuleren?

Als je bestelling nog niet is afgerond is mogelijk om je bestelling te annuleren op het moment dat je een Mijn Kitty Village account hebt aangemaakt tijdens het afrekenen.  Als je bent ingelogd kun je onder Mijn Bestellingen de status bekijken, of je bestelling annuleren.

Is mijn bestelling gelukt, ik heb geen bevestiging gehad?

Als je de betaling van je bestelling succesvol hebt afgerond ontvang je zo snel mogelijk per e-mail een bevestiging van je bestelling. Heb je ook al in je map met ongewenste e-mail gekeken? Het kan zijn dat onze e-mails daar terecht komen.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Jazeker! In je Shopping Bag heb je de mogelijkheid om een ander adres in te vullen, bink hiervoor het vakje ‘verzenden naar een ander adres’ aan. Hier vul je de gegevens van het gewenste afleveradres in. Bij een betaling met Klarna (achteraf betalen), moeten het factuuradres en het verzendadres hetzelfde zijn.

Ik heb een e-mail gehad dat een artikel niet (meer) leverbaar is, wat nu?

Sorry! We houden onze voorraad met een geavanceerd systeem zo goed mogelijk bij. We sturen de voorraadinformatie uit ons magazijn elke 30 minuten door naar de website. Een enkele keer kan het gebeuren dat het artikel wat je besteld niet meer in het magazijn op voorraad is, maar onze website daar nog niet van op de hoogte is.

Mocht dit gebeuren, zullen we je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Als je één artikel hebt besteld, zullen we je direct terugbetalen. Heb je meerdere artikelen in je bestelling? dan kunnen we het artikel aan je naleveren.

Wat als mijn bestelling artikelen heeft met een verschillende levertijd?

Als je een artikelen besteld waarbij één of meerdere producten op bestelling zijn, ontvang je je bestelling in meerdere delen. Alle artikelen die voorradig zijn zullen we zo snel mogelijk naar je toesturen.

De artikelen die je hebt gekocht, maar wij moeten bestellen zullen we aan je naleveren. Je betaald hiervoor geen extra of dubbele verzendkosten.

Waarom is er voor sommige artikelen geen kleurkeuze mogelijk?

Dit heeft er mee te maken dat de producent van het product voor alle kleuren hetzelfde artikelnummer gebruikt. Hierdoor weten we niet welke kleuren we op voorraad hebben, of welke we geleverd krijgen.

Betalen

Welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Om het afreken zo makkelijk mogelijk te maken, bieden we verschillende opties aan bij het afreken. Je kunt onder andere kiezen uit:

  • iDeal
  • Apple Pay
  • Creditcard – Mastercard, Visa en American Express
  • Bancontact
  • Paypal
  • Klarna – Achteraf Betalen
  • VVV Cadeaukaart

Wat is de kleine ordertoeslag?

Als je Shopping Bag een waarde onder de €9,99 heeft, is de kleine ordertoeslag van €2,50 van toepassing. Als je meer items in je Shopping Bag toevoegd met een totale waarde boven €9,99 (exclusief verzendkosten) verwijderen we de toeslag automatisch. Deze toeslag is nodig om de daadwerkelijke verzend- en administratiekosten van een pakket te betalen.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Wanneer je bestelling betaling is verwerkt, ontvang je binnen 24 uur van ons je factuur. Bij de meeste betaalmethoden ontvang je je factuur direct bij de orderbevestiging. De factuur ontvang je als een .pdf bestand. Bewaar de factuur voor je eigen administratie en garantiedoeleinden.

Wanneer ontvangen jullie mijn betaling?

Wanneer we je betaling ontvangen hangt ag van de betaalmethode waar je voor kiest tijdens het afrekenen van je bestelling.

  • Bij betaling met iDEAL, Apple Pay, Bancontact of Creditcard ontvangen wij de betaling direct. We doen ons best om je bestelling nog dezelfde dag te versturen, op voorwaarde dat de producten op voorraad zijn en je bestelling op werkdagen voor 16:30 is geplaatst.
  • Bij betaling via Klarna betaal je pas achteraf. We doen ons best om je bestelling nog dezelfde dag te versturen, op voorwaarde dat de producten op voorraad zijn en je bestelling op werkdagen voor 16:30 is geplaatst.

Waarom is mijn betaling met Klarna afgewezen?

Zodra je kiest voor het betalen met Klarna, wordt er een check gedaan om te kijken of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag.

Bij deze check kijkt Klarna naar drie factoren, namelijk: je betalingsgeschiedenis bij Klarna, het bedrag, en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Het gaat om een combinatie van factoren die bepaalt of de aankoop goedgekeurd kan worden. Kitty Village heeft geen inzicht of invloed op de resultaten van dit beoordelingsproces.

De meest voorkomende redenen voor een afwijzing zijn:

Het bedrag dat je wilt lenen is te hoog voor je inkomen
Als de maandlasten te hoog zijn, kun je misschien je lening niet terugbetalen. In dat geval neemt Klarna je aanvraag niet aan.

Problemen met je aanvraag en/of gegevens
Om je aanvraag goed te keuren moeten Klarna zeker weten wie je bent. Wanneer je bijvoorbeeld een factuuradres hebt opgegeven waarop je niet geregistreerd bent of wanneer je een andere naam op hebt gegeven dan kan Klarna je aanvraag niet goedkeuren.

Je hebt een negatieve registratie bij het BKR
Het kan zijn dat je al een negatieve registratie of aanmerking hebt bij het BKR. Een check bij het Bureau Krediet Registratie is altijd onderdeel van je kredietaanvraag. Dit is wettelijk verplicht. Blijkt daaruit dat je betalingsachterstanden hebt of vorige leningen niet op tijd hebt terugbetaald dan moet Klarna in de meeste gevallen je aanvraag afwijzen.

Waarom is mijn betaling met Creditcard afgewezen?

Je kunt alleen afrekenen met een creditcard waarbij 3D Secure geactiveerd is. 3D Secure betalingen zijn creditcard-transacties waarbij je als kaarthouder niet alleen het kaartnummer invult, maar ook gevraagd kan worden om een code of wachtwoord in te vullen. Dit verkleint de kans op fraude of transacties die worden verricht met een gestolen kaart.

Mijn bestelling is mislukt of geweigerd, hoe snel word ik terugbetaald?

Vervelend als je betaling/bestelling is mislukt, dit kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld weer op je rekening staat hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of Klarna: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard & Apple Pay: binnen 5 werkdagen
  • PayPal: binnen 3 werkdagen
  • VVV Cadeaukaart: binnen 5 werkdagen

Je kunt ook altijd contact met ons opnemen via onze contactpagina.

Hoe betalen we je terug?

Als je je bestelling hebt geretourneerd betalen we je uiterlijk binnen 14 werkdagen terug, we doen ons uiterste best om dit sneller te doen. We zullen je altijd terugbetalen via de betaalmethode die je hebt gekozen tijdens het afrekenen van je bestelling.

Bezorgen

Wie bezorgt mijn bestelling?

In de meeste gevallen zal PostNL je bestelling bezorgen, als je op werkdagen voor 16:30 besteld heb je in veel gevallen de bestelling de volgende dag in huis.

We kunnen het tijdvak of de bezorgdag niet garanderen, dit is afhankelijk van PostNL. Raadpleeg voor de meest actuele bezorgdag of tijd de Track & Trace informatie die je van ons ontvangt.

Kan ik mijn bestelling ophalen bij een afhaalpunt?

Het is niet mogelijk om je bestelling via ons bij een afhaalpunt te laten bezorgen. Via de Track & Trace informatie die je ontvang, is het in veel gevallen mogelijk om een PostNL locatie, bezorgdag of tijd te kiezen. Het kan zijn dat PostNL hier extra kosten voor vraagt, deze zijn voor je eigen rekening.

Ik heb een pakket te weinig ontvangen, wat nu?

In sommige gevallen sturen we je meerdere meerdere pakketten voor dezelfde bestelling – je wordt hierover geïnformeerd in de verzendbevestiging.

In een enkel geval kan het voorkomen, dat PostNL niet alle pakketten uit dezelfde bestelling op dezelfde dag bezorgd. Je kan de status van deze pakketten volgen via de Track & Trace code die je van ons hebt ontvangen.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

We doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk te versturen, als je besteld op werkdagen voor 16:30 doen we ons best om je bestelling dezelfde dag nog te versturen. Je ontvangt je bestelling dan de volgende dag.

Bestel je vrijdag na 16:30 of op zaterdag? Je ontvangt je bestelling dan op maandag. Als je besteld op zondag of op feestdagen, dan zullen we je bestelling de eerstvolgende werkdag versturen.

In het productoverzicht en de productpagina’s zelf, kan je de actuele levertijd zien voor alle producten.

Mijn Track & Trace code werkt niet

Heb je van ons een e-mail ontvangen met een Track & Trace code? Het kan maximaal 24 uur duren voordat deze werkt. Kan je toch je bestelling niet volgen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

De bezorger van PostNL biedt de bestelling aan op het door jou opgegeven afleveradres. Als je niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging, dan ontvang je hiervan een bericht. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.

PostNL laat dan weten met een van de volgende 3 opties waar je bestelling is:

  • PostNL komt de volgende dag terug
  • Heeft je bestelling is bij de buren afgegeven
  • Of je bestelling ligt bij een afhaalpunt in de buurt